Algemene voorwaarden: The Sewing Shop – Neever Bv
Verkoop
De klant verklaart zich akkoord met volgende verkoops- en algemene afspraken door ondertekening van deze bestelbon. Hierop staat de precieze aankoop en eventuele kortingen/extra’s vermeld. Vanaf het moment van de ondertekening van de bestelbon is de koop definitief. Verkochte goederen worden niet teruggenomen of geruild.
Bij de aankoop van een (nieuwe) machine wordt een voorschot van 10% betaald door de klant. Als blijkt dat de koper om een of andere reden niet verder gaat met de koop van de machine of niet aan de vooropgestelde betaling kan voldoen, vervalt het voorschot van de klant ten voordele van The Sewing Shop – Neever Bv.
The Sewing Shop – Neever Bv hanteert een contante betalingstermijn op al haar diensten/goederen. Betalingen kunnen contant, per overschrijving en/of eventueel met een betaalkaart aan de kassaterminal.
Op alle nieuwe machines ontvangt de klant een garantie van minimum 2 jaar, conform de wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming van de consument bij verkoop van consumptiegoederen.
Onderhoud
Voor een algemeen onderhoud van een naaimachine, (cover)lockmachine en/of borduurmachine hanteert Het Stoffenhuis / Vanderheyden Naaimachines - Neever bvba een vaste prijs. Deze is te allen tijde opvraagbaar aan de kassa.
Bij een algemeen onderhoud wordt er vanuit gegaan dat de betrokken machine nog gewoon functioneert en er geen andere klachten/defecten zijn. In het andere geval zijn de voorwaarden van een herstelling van toepassing.
Het onderhoud wordt uitgevoerd, in eigen huis, door een daarvoor opgeleide en gediplomeerde technicus.
Na het onderhoud ontvangt de klant een korte omschrijving van de verrichte werkzaamheden en een overzicht van de eventuele gebruikte/vervangen onderdelen.
Herstelling
Bij herstellingen wordt uitgegaan van de klachten/defecten die omschreven zijn door de klant.
Bij aanvang van een herstelling wordt er een bestek opgemaakt van de ‘te verwachtte kosten’, met name de eventuele vervanging van bepaalde onderdelen en de verwachtte werkuren. Op basis hiervan kan de klant beslissen of hij/zij al dan niet wil overgaan tot de herstelling van zijn/haar machine. Als de klant beslist om niet over te gaan tot de herstelling worden enkel de bestekkosten in rekening gebracht. Deze zullen vervallen bij uitvoering van de herstelling of bij aanschaf van een nieuwe, vergelijkbare, machine door de klant bij The Sewing Shop – Neever Bv.
Als tijdens de herstelling blijkt dat de kosten van de herstelling hoger zullen uitvallen dan het voorziene bestek, zal de klant hiervan altijd op de hoogte gebracht worden en kan de klant te allen tijde beslissen om de herstelling niet te laten doorgaan. In dit geval zullen enkel de bestekkosten in rekening gebracht worden (zie hierboven).
De herstelling wordt uitgevoerd, in eigen huis, door een daarvoor opgeleide en gediplomeerde technicus.
Na de herstelling ontvangt de klant een korte omschrijving van de verrichte werkzaamheden en een overzicht van de gebruikte/vervangen onderdelen.
Bestekkosten
Bestekkosten worden in rekening gebracht als – volgens het onafhankelijke oordeel van onze technicus – de 'te verwachtte kosten' niet (meer) in verhouding staan tot de huidige restwaarde van de machine en/of levensverwachting van de machine. The Sewing Shop – Neever Bv kan op dat moment beslissen om geen verdere kosten te maken en de machine als dusdanig terug te bezorgen.
Dit is ook het geval als The Sewing Shop – Neever Bv niet meer aan de nodige wisselstukken kan geraken (via onze eigen erkende kanalen !).
Bij aankoop van een nieuwe machine bij The Sewing Shop – Neever Bv kunnen de gefactureerde bestekkosten terug in mindering gebracht worden, dit tot 2 maanden na datum en op basis van de kassabon.
The Sewing Shop – Neever Bv is niet verantwoordelijk voor een eventuele extra herstelling door derden. Bij verbetering van de staat van de machine door derden, voorzien wij geen verdere compensatie(s).
Deze zelfde afspraken gelden ook bij een gefactureerde advieskost.
Algemene Bepalingen
Na uw onderhoud/herstelling quoteren wij de staat van uw machine met een 5-sterrensysteem. Het aantal toegekende sterren geeft een indicatie van de staat uw machine, volgens onze kwaliteitsnormen, na het onderhoud/herstelling. Het beste mogelijke resultaat (5 sterren) is en blijft afhankelijk van de staat, toestand, merk, … van de aangeleverde machine.
Uw machine wordt afgeleverd met de best mogelijke afstellingen die wij in ons atelier kunnen bekomen, binnen een realistisch tijdsbestek. The Sewing Shop – Neever Bv is niet verantwoordelijk voor het onderhoud/herstelling door derden. Bij verbetering van de staat van de machine door derden, voorzien wij geen verdere compensatie(s).
Op al onze onderhoud/herstellingen geeft The Sewing Shop – Neever Bv een garantie van 3 maanden op de onderdelen waar de herstelling/onderhoud betrekking op had. Deze vervalt als de klant zelf aanpassingen aanbrengt aan zijn/haar machine, de machine niet volgens de normale regels gebruikt of de machine laat onderhouden/herstellen door een andere dealer/hersteller. Bij schade van buitenaf (zoals bv. valschade, vocht, …) vervalt de garantie.
The Sewing Shop – Neever Bv hanteert een contante betalingstermijn op al haar diensten/goederen. Betalingen kunnen contant, per overschrijving en/of eventueel met een betaalkaart aan de kassaterminal.
The Sewing Shop – Neever Bv is niet verantwoordelijk voor eventueel verlies van data (persoonlijke instellingen, borduurmotieven, …). De klant is zelf verantwoordelijk voor het eventueel maken van een backup van deze bestanden voordat hij/zij de machine binnen brengt voor onderhoud/herstelling.
Niet afhalen
Indien de machine na onderhoud/herstelling niet wordt afgehaald binnen een termijn van 6 maanden is The Sewing Shop – Neever Bv bevoegd om de machine te verkopen en zo de gemaakte kosten op de opbrengst te verhalen.
Geschillen
Op alle geschillen met betrekking tot onderhoud en herstellingen is het Belgisch recht van toepassing. Uitsluitend een Belgische rechter is bevoegd over deze geschillen te oordelen.